Water geeft leven. Het voedt onze natuur, houdt onze tuinen gezond en beschermt ons tegen droogte en hitte. In Herent denken we na over elke druppel. We vangen water op, laten het vertraagd wegvloeien en proberen het zoveel mogelijk ter plaatse te houden. Zo bouwen we aan een gemeente die klaar is voor de toekomst.
Anderzijds krijgen we ten gevolge van de klimaatverandering en de manier waarop we onze straten en tuinzones hebben ingericht, steeds vaker te maken met overlast door water. Ook hierin proberen we jullie als gemeente te ondersteunen.
