Om jongeren de kans te geven ook te kunnen feesten in eigen gemeente, wil het bestuur hen daarin tegemoetkomen met een bijdrage voor verenigingen die een fuif organiseren.
Fuiven in eigen gemeente heeft het voordeel dat jongeren dichtbij huis, op een laagdrempelige manier kunnen proeven van het uitgaansleven.
Daarnaast wil het bestuur organisatoren die hun best doen om een fuif veilig en verantwoord te organiseren, belonen voor hun moeite.
Aanvragers kunnen niet enkel 300 euro per fuif ontvangen. Ze kunnen ook gebruik maken van onze uitleendienst, interessante tarieven voor de gemeentelijke infrastructuur en overleg bij grotere fuiven.
Voor wie
Enkel Herentse verenigingen maken aanspraak op een subsidie. Daarboven moet minimum 75% van de leden, jonger zijn dan 30 jaar.
Voorwaarden
- De fuif moet plaatsvinden in Herent.
- De fuif moet zich focussen op jongeren.
- De fuif moet georganiseerd worden voor een groter publiek.
- Organisatoren houden rekening met de (eventueel) opgelegde voorwaarden/verwachtingen vanuit het bestuur > stewards, bandjessysteem, opruim, geen overdreven voorverkoop van tickets, respecteren geluidsnormen, in is in …
Welke fuiven komen niet in aanmerking?
- Privé initiatieven/verjaardagsfeesten
- Commerciële activiteiten
- Politieke activiteiten
- Fuiven die via andere subsidiekanalen van de gemeente ondersteuning krijgen
Hoe gaan we te werk?
De aanvraag voor fuifsubsidies gebeurd via het e-formulier ten laatste 2 weken voor aanvang van de fuif.
De aanvraag voor de fuifsubsidie wordt pas behandeld nadat er een evenementenaanvraag werd ingediend via het e-formulier. De deadline voor het invullen van dit evenementenaanvraagformulier ligt op 6 weken voor aanvang van het evenement.
Afhandeling
De volgende stavingsdocumenten worden ten laatste 1 maand na afloop van de fuif doorgestuurd naar jeugd@herent.be .
- Voorbeelden van het promotiemateriaal met de volgende logos duidelijk in beeld: Het 3020 logo en het logo Herent steunt worden verplicht gebruikt in al de communicatie/promotie van de fuif. Screenshots van digitale media komen in aanmerking.
- Minstens één sfeerfoto van de activiteit