Adreswijziging, niet-Belg, vertrek naar het buitenland

Een vertrek naar het buitenland meld je zo kort mogelijk tegen de datum van vertrek.

Hoe gaan we te werk?

Burgerzaken werkt enkel na afspraak. Je kunt een afspraak maken via de knop boven onze contactgegevens.

Vanaf het moment dat je identiteitskaart aangepast is, kun je alle andere instanties van je adresverandering op de hoogte brengen.

Welke diensten en instellingen moet je zelf van je adreswijziging op de hoogte brengen? Deze opsomming dient als geheugensteuntje, maar is niet volledig. Neem een kijkje op de website van de Vlaamse Overheid voor meer informatie.

  • werkgever
  • verzekering
  • vakbond
  • uitbetaler van je groeipakket (de vroegere kinderbijslag)
  • gas-,water en elektriciteitsmaatschappij
  • bank en kredietinstellingen
  • telefoon-maatschappij
  • bibliotheek
  • diverse abonnementen
  • de chip van je huisdier moet aangepast worden
  • ...

Wat meebrengen?

Om je vertrek naar het buitenland aan te geven, breng je de volgende documenten mee:

  • je adres in het buitenland;
  • je identiteitskaart;
  • nodige bewijsstukken van vertrek.