Verfijning nieuw afvalophaalsysteem

Sinds het begin van dit jaar haalt EcoWerf het afval niet meer op per gemeente, maar in clusters van aangrenzende gemeenten. Dat is efficiënter, goedkoper en duurzamer. Tijd voor een evaluatie en een woordje over wat te doen als uw afval niet is opgehaald op de geplande ophaaldag.

Tijdens de eerste maanden moest nog een aantal kinderziektes uit het systeem worden gehaald. Nu stelt Ecowerf vast dat de werking vlot verloopt.

Mocht u toch nog klachten hebben, dan kunt u die bij Ecowerf melden op de gratis groene lijn 0800 97 0 97 of per mail of contactformulier. Ook de meldingsbriefjes van de ophalers worden geregistreerd zodat de opvolging verzekerd wordt.

Als uw afval niet op de geplande ophaaldag is opgehaald, kunt u dat de dag zelf telefonisch doorgeven tussen 14.30 uur en 16.30 uur. Vroeger bellen is niet wenselijk aangezien de ophaalrondes dan nog bezig zijn en niemand de melding kan opvolgen. Voortaan worden de terechte klachten de tweede dag na de inzameldag rechtgezet. Indien er klachten zijn over ophalingen op donderdag of vrijdag wordt de klachtenronde op maandag of dinsdag gereden. U moet uw afval dan tijdens het weekend binnenhalen en nadien weer aanbieden. Bij een structureel probleem of hoogdringendheid kan er sneller worden opgetreden.

dinsdag 20 juni 2017 16.26 u.