Sinds 2010 krijg je bij de aanvraag of hernieuwing van je rijbewijs, een Europees rijbewijs volgens het bankkaartmodel. Dit model is tien jaar geldig en moet je minstens drie maanden voor de vervaldatum zelf opnieuw aanvragen bij de gemeente.
Hoe gaan we te werk?
Burgerzaken werkt enkel na afspraak. Je kunt een afspraak maken via de knop boven onze contactgegevens.
Een week na de aanvraag is het rijbewijs klaar en zonder afspraak af te halen aan het onthaal van De Kouter.
Kostprijs
25 euro
Wij geven de voorkeur aan een elektronische betaling. Aan de balie kun je daarom betalen met bancontact of met een kredietkaart.
Uitzonderingen
Naast het verstrijken van de geldigheid, moet je ook een nieuw rijbewijs aanvragen bij verlies, diefstal, beschadiging of onleesbaarheid.
Wat meebrengen?
- je huidig rijbewijs;
- je identiteitskaart;
- de pasfoto en handtekening worden digitaal overgenomen van de elektronische identiteitskaart.