Plan uw bezoek, wij staan voor u klaar (vanaf 25 april 2019)

Met de nieuwe manier van werken, die een betere spreiding van de dienstverlening aan de inwoners mogelijk maakt, hopen we een goede oplossing voor de piekmomenten en de drukke maandagavonden gevonden te hebben.

Inwoners vragen ons regelmatig of ze een afspraak kunnen maken voor een bezoek aan een gemeentedienst. Ze zijn het gewoon om een afspraak te maken bij de tandarts, kapper, bankā€¦ Inwoners hebben ook graag een volgnummer in de wachtzaal. En: u vraagt, wij draaien. Vanaf 25 april werken we na afspraak en met een afspraaknummer.

Voor welke dienstverlening maakt u een afspraak?
Elke dienstverlening waarvoor u nu ook aan het loket moet zijn: alle producten van burgerzaken, woonwijzer, stedenbouw en enkele van de sociale dienst zoals de verwarmingstoelage, onthaalouders en juridische hulp.

April

  • Vanaf zaterdag 6 april kunt u via www.herent.be een afspraak maken.
  • Vanaf maandag 8 april kunt u dat ook telefonisch op 016 85 30 20 en aan het onthaal doen.
  • Vanaf donderdag 25 april bent u welkom na afspraak.

Weet wat u moet meebrengen naar uw afspraak
Wie een afspraak maakt, krijgt meteen te lezen of te horen welke gegevens of documenten meegebracht moeten worden, zodat men niet onverrichter zake moet terugkeren en opnieuw langskomen.

Thuisloket
Het kan zijn dat u voor een bepaalde dienstverlening niet naar De Kouter hoeft te komen, maar dat u die online kunt afhandelen. Raadpleeg indien mogelijk dus zeker eerst het thuisloket op www.herent.be. Het systeem toont u welke dienstverlening wordt verleend op afspraak, online of beide.

Als u thuis geen computer of internet hebt, dan kunt u een computer in de wachtruimte aan het centrale onthaal gebruiken.

Hou ons in de gaten
De infokrant van april zal een folder bevatten met alle concrete informatie over de nieuwe manier van werken. Als u die goed bewaart, weet u meteen wat te doen als u ons nodig hebt.

Meer info: www.herent.be/afspraakmaken

maandag 11 maart 2019 15.21 u.