Nadat de wijkinspecteur je aanvraag tot inschrijving in de gemeente heeft gecontroleerd, word je door de dienst vreemdelingenzaken per brief of per e-mail uitgenodigd om je dossier verder af te werken.
Hoe gaan we te werk?
Vanaf het moment dat je identiteitskaart aangepast is, kun je alle andere instanties van je adresverandering op de hoogte brengen.
Welke diensten en instellingen moet je zelf van je adreswijziging op de hoogte brengen? Deze opsomming dient als geheugensteuntje, maar is niet volledig. Neem een kijkje op de website van de Vlaamse Overheid voor meer informatie.
- werkgever
- verzekering
- vakbond
- uitbetaler van je groeipakket (de vroegere kinderbijslag)
- gas-,water en elektriciteitsmaatschappij
- bank en kredietinstellingen
- telefoon-maatschappij
- bibliotheek
- diverse abonnementen
- de chip van je huisdier moet aangepast worden
- ...
Wat meebrengen?
- de uitnodigingsbrief of e-mail die je ontvangen hebt en alle daarin vermelde documenten.
Meer info
Vergeet niet alle relevante contacten op de hoogte te stellen van je adreswijziging. Lees er meer over op de website van de Vlaamse Overheid.