Afspraak maken

In april 2019 werken onze diensten op een andere manier. Als u een dienstverlening van de gemeente of het Sociaal Huis nodig hebt, kunt u vanaf dan met ons een afspraak maken, zo bent u sneller geholpen. Met het nieuwe afsprakensysteem kiest u zelf het tijdstip van uw afspraak en weet u ook hoe lang de afspraak duurt. Wij bereiden uw dossier dan voor en helpen u snel en efficiënt op het moment dat het u past. 'Plan je bezoek, wij staan voor je klaar' luidt dan ook onze slagzin. Vanaf 25 april 2019 werken de diensten enkel nog op afspraak.

Hoe gaan we te werk?

  • Vanaf zaterdag 6 april 2019 kunt u online via www.herent.be afspraken maken.
  • Vanaf maandag 8 april 2019 kunt u ook telefonisch op 016 85 30 20 en aan de onthaalbalie van De Kouter een afspraak maken.
  • Raadpleeg indien mogelijk zeker eerst het thuisloket op de homepage van www.herent.be Misschien kunt u uw aanvraag digitaal afhandelen en hoeft u zelfs niet naar De Kouter te komen. Het systeem toont u welke dienstverlening wordt verleend op afspraak, online of beide.
  • Vanaf donderdag 25 april 2019 bent u welkom na afspraak. Vergeet niet er eentje te maken.
  • Als u een afspraak maakt, krijgt u te horen of te zien wat u zo nodig moet meebrengen (vb. oproepingskaart, pasfoto en huidige identiteitskaart of het vervangingsattest bij een aanvraag van een identiteitskaart). 
  • Zodra u in De Kouter bent gaat u naar de ticketzuil voor uw volgnummer. Uw nummer verschijnt op de infoschermen als u aan de beurt bent.
  • 'Plan je bezoek, wij staan voor je klaar' Hou ons in de gaten. De infokrant van april zal een folder bevatten met alle concrete informatie over de nieuwe manier van werken. Als u die goed bewaart, weet u meteen wat te doen als u ons nodig hebt.